Madkulturen er en mindre og meget engageret selvejende organisation med mange jern i ilden. Har du stærk organisatorisk tæft, godt overblik over tidsfrister, leverancer og leverandører, og trives du i en organisation blandt ildsjæle, som alle arbejder for ”Bedre mad til alle”? Så er du måske Madkulturens nye administrationschef.
Dine primære ansvarsområder er varetagelse af Madkulturens interne administration og drift, herunder at sikre overblik og styring af organisationens økonomi i samarbejde med en håndfuld eksterne konsulenter (økonomi-controller, bogholder og lønbogholder). Du skal i tæt dialog med chefgruppen varetage ansvaret for overholdelse af Madkulturens forpligtigelser herunder ift. tilsynsmyndighed (Fødevarestyrelsen) og sikre gode arbejdsgange på tværs af huset.
Øvrige ansvarsområder
- Koordinere samarbejdet med eksterne leverandører på økonomi, samt holde overblik over leverancer, så som
- Budgetlægning, økonomistyring, økonomiopfølgning – både på finansplan og projektniveau.
- Bogholderi og lønadministration.
- Koordinere tilsyn, forvaltning og samarbejde med Fødevarestyrelsen.
- Standardisere og løbende evaluere og vedligeholde konsulentaftaler, samarbejdskontrakter og leverandøraftaler.
- Udarbejde årsrapport herunder bindeled til den eksterne revision.
- Administrere TimeLog og følge op på tidsregistrering i huset.
- Sikre overholdelse af GDPR i samarbejde med ekstern konsulent.
- Være bindeled til Madkulturens HR-funktion i Fødevarestyrelsen.
- Være ansvarlig for IT- og telefoni; aftaler og drift (ekstern IT-support).
- Kordinere bygningsdrift, viceværtsskab og rengøring.
- Tage ansvar for Madkulturens systemer; Timelog, Ibistic mv.
Da vi er en mindre organisation, skal du forvente at indgå ’hands-on’ i visse af ovennævnte områder.
Vi forventer, at du
- Er uddannet inden for offentlig administration eller tilsvarende – meget gerne med relevant arbejdserfaring.
- Har et stærkt blik og forståelse for økonomi.
- Arbejder systematisk og struktureret og kan holde overblikket over Madkulturens administrative drift, herunder en række forskellige leverancer og leverandører.
- Har tæft for og erfaring med understøttelse af medarbejdernes økonomistyring
- Tager ansvar for opgaverne og fokuserer på målet.
- Har gode kommunikative evner både i skrift og tale.
Vi tilbyder dig
- Et meningsfuldt job.
- Engagerede, sociale og fagligt stærke kollegaer med stor interesse for mad.
- Et hus med spændende og forskelligartede projekter med passionerede formål.
- Masser af faglige udfordringer og mulighed for at præge funktionen.
- Løn og overenskomst i henhold til staten.
Om Madkulturen
Madkulturen er en selvejende videns- og forandringsinstitution under Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri. Vores mission er at styrke madkulturen i Danmark og dermed bidrage til at løse store samfundsudfordringer. Det gør vi gennem partnerskaber og projekter, som øger danskernes muligheder og færdigheder i relation mad og måltider. Læs mere på madkulturen.dk.
Praktisk om at arbejde i Madkulturen
Madkulturen har til huse i Roskilde, men arbejder med indsatser i hele Danmark. Vi har en stærk samarbejdskultur både internt og eksternt. Dette vedligeholder vi bl.a. ved at være samlet på kontoret mandag til torsdag, men have fast hjemmearbejdsdag om fredagen med plads til fordybelse og opsamling.
Du søger stillingen ved at sende din ansøgning online i Miljø- og Fødevareministeriets
Rekrutteringssystem, fvm.dk/job/ senest den 1. november 2022, 23.59
Evt. spørgsmål til stillingen kan sendes til direktør judith@madkulturen.dk
Stillingen er en fastansættelse.
Løn og ansættelses-vilkår i henhold til overenskomst i staten.