Køkkentjansen under lup
KURSUS 1 – DEN DAGLIGE KØKKENTJANS OG INVOLVERING AF ELEVERNE
På forløbets første kursusgang, er der fokus på forventningsafstemning og introduktion til konkrete “lupper”, som kan tages med hjem og afprøves på eleverne. Der vil være tid til networking mellem kollegaer, men også tid til fordybelse i netop jeres daglige køkkenpraksis.
Kurset er et todages-kursus.
KURSUS 2 – SAMARBEJDE OG PÆDAGOGISKE FORMIDLINGSFORMER
På dette kursus, får du pædagogiske værktøjer til at involvere eleverne endnu mere i madlavningen. Du vil blandt andet blive introduceret til, hvordan du i endnu højere grad kan lære eleverne om smage og konsistenser.
Kurset er et endags-kursus.
KURSUS 3 – FORSTÅ ELVERNE, OG BLIV KLOGERE PÅ DIN ROLLE SOM UNDERVISER
På forløbets trejde kursusgang vil du få erfaring med afprøvning af forskellige formidlingsformer, der motiverer eleverne. Derudover vil der være fokus på “det gode værtskab” med blik for, hvordan man lærer eleverne om at tage ansvar for værtskabet.
Kurset er et endags-kursus.
KURSUS 4 – DEN DAGLIGE KØKKENTJANS OG DET GODE SPISEMILJØ
Ved det fjerede kursus stiller vi skarpt på det gode spisemiljø – hvordan sikres gode spiseoplevelser, når mange mennesker skal spise sammen på en gang?
Kurset er et endags-kursus.
KURSUS 5 – FÆLLES FORANKRING AF DEN PÆDAGOIGISKE OG LÆRERIGE KØKKENTJANS
På forløbets afsluttende kursus er fokus på vidensdeling på tværs af skoler og på samarbejde omkring forankringen med jeres forstander. Se frem til “lupmesse” og inspirerende oplæg fra skoler, der tidligere har deltaget, som deler deres erfaringer med, hvordan det går med forandringen nu.
Kurset er et endags-kursus med alle deltagende skoler.