Produkt- & forretningsudvikling

Hver aften spiser vi næsten seks millioner måltider i Danmark. Men der er stor forskel på, hvad vi putter på tallerkenen. Vi hjælper gerne fødevareproducenter og detailhandlen med at blive klogere på danskernes mad- og måltidsvaner.

Madkulturen har en omfattende viden om, hvilken rolle mad og måltider spiller i danskernes hverdag. Den viden deler vi gerne med fødevareproducenter og detailhandlen, så forbrugerne i sidste ende kan få bedre madløsninger. Vi har produkt- og forretningsudviklet for bl.a. Friland, Arla, Tøndermarsk Initiativet, kartoffelbranchen og McDonald’s. 

Vi kan kortlægge specifikke målgrupper, udvikle nye idéer eller teste jeres egne idéer og gøre dem skarpere, holde oplæg på seminarer og udviklingsmøder og udarbejde specialanalyser.

Kortlægning af målgruppens mad- og måltidspraksis 

Vi inviterer målgruppen ind i vores køkken, hvor de viser os, hvordan madlavningen foregår hjemme hos dem selv. Vi finder ud af, hvilke hensyn der bestemmer, hvad der sker i køkkenet, og hvilke fødevarer der lander på tallerkenen.

Udvikling og test af nye produkter 

Hvad driver lysten til at prøve nye fødevarer? Og er alle danskere lige nysgerrige efter nyheder? Vi finder den målgruppe, som er mest interesseret i et specifikt produkt, og tager dem med i køkkenet for at finde ud af, hvad de savner. Vi spørger også målgruppen, hvad de siger til den nye produktlinje, og hvilke signaler emballagen sender om produktet og virksomheden.

Støtte til intern produktudvikling

Vi tilrettelægger og faciliterer udviklingsprocesser og bidrager med faktuel viden om danskernes madkultur. Desuden taler vi med relevante beslutningstagere og kunder.

Faglig opkvalificering  

Hvordan laver vi mad, og hvorfor gør vi, som vi gør? Hvad holder vi mest af, og hvad spiser vi kun meget sjældent? Vi holder faglige oplæg om danskernes madkultur på seminarer og udviklingsmøder.

Specialanalyser om danskernes mad og måltider 

Måske er et produkt så nyt, at der ikke findes viden om, hvordan det passer ind i de danske køkkener. Eller det kan være så tilbageskuende, at det ikke længere passer ind i madkulturen. Vi laver specialanalyser om aktuelle tendenser, som præger markedet og forbrugernes efterspørgsel.

Her har vi produkt- og forretningsudviklet

Kontakt

naja_medarbejder

Naja Buono Stamer

Programleder

Vores kompetencer