Projektnavn:
Generation Food Award
Med syv forskellige priser hylder Genration Food Award de lokale ildsjæle og initiativer, der styrker børn- og unges madvaner og maddannelse.
Partnere: Arla
Økonomi: Arla
Projektperiode: 2020
Generation Food Award er et velgørende awardshow fra Arla, hvis formål er at hylde lokale madsjæle og etablerede madinitiativer og samtidig indsamle penge til Arla Fondens MADlejr for at få endnu flere børn på MADlejrskoler rundt omkring i Danmark.
Generation Food Award indeholder i alt syv priser, der tilsammen hylder og fejrer de ildsjæle og initiativer, der styrker børn og unges madvaner. De syv priser uddeles ved en storslået, stemningsfuld festaften for og med de nominerede madsjæle og initiativer og de børn og unge, som de gør en forskel for.
Priserne tildeles ildsjæle og initiativer inden for de forskellige arenaer, som børn og unge færdes i.
Om priserne
Der uddeles i alt syv priser ved Generation Food Award.
Mini Food Hero
Årets bedste i daginstitutioner. Awarden er sponsoreret af Fireball.
School Food Hero
Årets bedste for madkundskab i folkeskolen. Awarden er sponsoreret af Madkulturen.
Youth Food Hero
Årets bedste inden for erhvervsuddannelser. Awarden er sponsoreret af Danish Crown.
Digital Food Hero
Årets bedste digitale initiativ. Awarden er sponsoreret af DI Fødevarer.
Food Skills Hero
Årets bedste inden for fødevarehåndværk. Awarden sponsoreres af Danske Slagtermestre.
Social Food Hero
Årets bedste i foreningsog fritidslivet. Awarden er sponsoreret af Føtex.
Årets Madsjæl
Årets bedste lokale rollemodel. Awarden er sponsoreret af Arla.
Madkulturens rolle
Madkulturen har gennem hele processen været tæt sparringsparter med Arla – fra konceptudvikling til eksekvering.
Madkulturen har i den forbindelse både ageret projektleder og videnspartner med henblik på at brede Generation Food Awards relevans ud overfor hele fødevaredanmark.
Madkulturen står desuden for afvikling af selve awardshowet.