Projektnavn:
Generation Food Award
Med et velgørende awardshow hylder Madkulturen sammen med Arla de lokale ildsjæle og initiativer, der styrker børn- og unges madvaner og maddannelse.
Partnere: Arla
Projektperiode: 2020-2023
Generation Food Award er et velgørende awardshow med Arla som afsender, hvis formål er at indsamle penge til Arla Fondens arbejde med børn og unges madvaner.
Ved Generation Food Award uddeles der en række priser, som hylder og fejrer de ildsjæle, der bidrager til sundere og mere bæredygtige madvaner blandt børn og unge. Priserne uddeles ved en stemningsfuld festaften, hvor både de nominerede ildsjæle og partnere er til stede.
Madkulturen fungerer som projektsekretariat for showet, ligesom vi også er partner på prisen Årets Madformidler, der hylder den stærke madformidling i grundskolen.
Om priserne
I 2023 bliver følgende syv priser uddelt:
Årets Råvareinspirator
sponsoreret af føtex
Årets Madformidler
sponsoreret af Madkulturen
Årets Smagsgiver
sponsoreret af Svansø
Årets Stjerneskud
sponsoreret af Danmarks Fiskeriforening
Årets Fællesskaber
sponsoreret af DI Fødevarer
Årets Madsjæl 2023
Awarden er sponsoreret af Arla
Madkulturens rolle
Madkulturen har gennem hele processen været tæt sparringsparter med Arla – fra konceptudvikling til eksekvering.
Madkulturen har i den forbindelse både ageret projektleder og videnspartner med henblik på at brede Generation Food Awards relevans ud overfor hele fødevaredanmark.
Madkulturen står desuden for afvikling af selve awardshowet.